Mens mye pedagogisk forskning i dag henter sin legitimitet ved å være praksisrelevant og nytteorientert, henter humaniorastudiene sin legitimitet ved sin egenverdi, ved sin betydning for faglig identitet og akademisk dannelse, og ved sin funksjon som redskap for kritisk tenkning, skråblikk og overraskende vendinger. Den foreliggende buketten av artikler spenner tematisk fra kritiske diskusjoner av dagens dominerende pedagogiske begrepsapparat - bestående av måling, kartlegging, læringsutbytte, effektivitet, etc. - via større og mindre oversikter og konkrete historiske nedslag til skråblikk på praksis, tale, skrift og dialog.
Les mer
Denne boken tar for seg ulike temaer og aspekter innenfor pedagogisk filosofi og historie. Artiklene spenner tematisk fra kritiske diskusjoner av dagens dominerende pedagogiske begrepsapparat via større og mindre oversikter og konkrete historiske nedslag til skråblikk på praksis, tale, skrift og dialog. Med litteraturlister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788279353065
Publisert
2011
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Abstrakt
Vekt
370 gr
Høyde
220 mm
Bredde
160 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
229

Redaktør