Tittelen på denne boken forteller at det er en bok om interaktive tavler, didaktikk, læringsledelse og dialogbasert undervisning. I tillegg tar den for seg et stort utvalg aktuelle digitale ressurser og hjelpemidler som egner seg for kommunikasjon mot interaktiv tavle. Pedagogikken som boken presenterer, er anvendbar på flere nivåer i skolen, og undervisningseksemplene er hovedsakelig for undervisning på mellomtrinn, ungdomstrinn og i videregående opplæring. På den måten er boken spesielt rettet mot lærerstudenter på GLU 5 10, PPU og bachelor- og masterstudier. Undervisningseksemplene er også enkle å konvertere og tilpasse barnetrinnet og GLU 1 7. I tillegg er dette en bok for lærere i grunnskolen og videregående skole som ønsker å videreutvikle egen praksis i klasseromsundervisningen. Bokens hovedidé er konsentrert rundt dialogbasert undervisning som pedagogisk basis for god læringsledelse, sammen med en god utnyttelse av de nevnte digitale ressursene. De aller fleste av undervisningseksemplene er basert på forskning gjennom sju år med interaktive tavler. Det meste er prøvd ut i samarbeid med lærere gjennom lokale så vel som nasjonale prosjekter. Dermed er innholdet nytt og unikt materiale i sammenhengen dialogpedagogikk, interaktive tavler og digitale berøringsskjermer. Tor Arne Wølner er dosent i IKT i læring og pedagogikk ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold. Han har de siste årene særlig arbeidet med dialogpedagogikk og interaktive tavler, og har vært prosjektleder for Nordic SMART Board project og EU-interregprosjektet GNU (Grenseoverskridende Nordisk Undervisning). Han har gitt ut en rekke bøker og artikler. Stian Gjertsen er lektor med lang erfaring fra ungdomstrinnet og den videregående skolen. Han er ansatt ved Nesodden videregående skole og underviser i norsk, engelsk og historie.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245016789
Publisert
2015
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
494 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
230