Internasjonal markedsføring og relasjonsledelse behandler rammebetingelser og strategiske beslutninger som møter bedrifter på vei ut i nye markeder og bedrifter som allerede er etablert i andre land og regioner. Temaene boken tar opp, blir stadig viktigere fordi forbrukere, bedrifter og organisasjoner blir motivert eller tvunget til å forholde seg til tilbydere og konkurrenter på tvers av landegrenser i en globaliserende verden. Digitale medier sammen med større bevissthet globalt om bærekraftig utvikling krever at bedrifter må tenke nytt i forhold til tidligere praksis og tillempe en helhetlig tilnærming til internasjonal markedsføring. Boken trekker inn perspektiver fra både vareorienterte, tjenesteorienterte og reiselivsorienterte virksomheter. Tore Mysen er bokens hovedforfatter. Mysen er professor i markedsføring ved Markedshøyskolen. Han har doktorgrad fra Handelshøyskolen BI, hovedfag i markedsføring og forbrukerspørsmål fra Høyskolen i Buskerud, og er siviløkonom fra BI. Boken har bidrag fra Lars Erling Olsen og Kjersti Ruud Walaas. Lars Erling Olsen er professor og leder Institutt for markedsføring ved Markedshøyskolen. Kjersti Ruud Walaas er høyskolelektor og faglig studieleder i reiselivsledelse ved Markedshøyskolen.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245006865
Publisert
2014
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
630 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
16 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
300

Forfatter
Illustratør
Oversetter