Intervju som forskningsmetode gir en fyldig og perspektivrik innføring i intervjuforskning. I boken beskrives forskningsprosessen så konkret som mulig, fra de første famlende metodediskusjonene og problemformuleringene og fram til bearbeiding og analyse av intervjudata. Forfatteren gir eksempler på hvordan forskningsresultatene kan presenteres. Boken er delt inn i seks kapitler som til sammen dekker de hovedtemaene som inngår i en forskningsprosess der man bruker kvalitative intervjuer. I denne 2. utgaven er det et nytt forord og en ny innledning. Litteraturen er oppdatert, og noen temaer er utvidet. Det gjelder særlig intervju med barn og etiske perspektiver knyttet til bruk av kvalitativt intervju som forskningsmetode. Det er også trukket inn nye eksempler på presentasjon av forskningsresultater, og omtalen av sitatbruk er noe utvidet. Boken er relevant for studenter og lærere innenfor pedagogikk og helse- og sosialfag som ønsker å bruke intervju som forskningsmetode.
Les mer
Boken gir en innføring i intervjuforskning. Forfatterens intensjon er å bevisstgjøre studenter og andre på forskjellige utfordringer de står overfor ved gjennomføring av kvalitative intervjuer. Forskningsprosessen beskrives så konkret som mulig, fra de første metodediskusjonene og problemformuleringene og fram til bearbeiding og analyse av intervjudata. Har litteraturliste og register.
Les mer
Undertittel hentet fra omslaget

Produktdetaljer

ISBN
9788215018157
Publisert
2011
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
236 gr
Høyde
225 mm
Bredde
151 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
121

Forfatter