Kommunikasjon og samhandling er ett av de tre programfagene i den videregående utdanningen for apotekteknikere. Som apotektekniker vil du hver dag møte ulike kunder med helt forskjellige ønsker og behov, som alle vil stille krav til din evne til å kommunisere og til å formidle informasjon. Du vil også møte andre fagpersoner, både i og utenfor apoteket, som du skal samhandle med på en positiv og konstruktiv måte. I denne boka vil du finne eksempler på forskjellige kunder som du vil kunne møte i apoteket, og du finner kommentarer og forslag til hvordan du kan kommunisere med dem. Her finner du også stoff om arbeidsmiljø, fellesskap og konflikthåndtering. Et helt kapittel beskriver ulike kundesituasjoner hvor du kan øve deg - alene eller sammen med andre. I det siste kapitlet i boka er de forskjellige temaene i selvvalget behandlet i form av engelskoppgaver. Boka er delt inn i sju kapitler: Forholdet til kunder, kolleger og andre fagpersoner Apotekteknikerens rolle i apoteket Kundens rettigheter - våre plikter Konflikthåndtering Kundesituasjoner i apoteket Engelsk i apoteket Forfatterne: Gunn Habberstad er reseptarfarmasøyt (bachelor i farmasi) med tilleggsutdanning i praktisk pedagogikk og har lang erfaring som lærer i apotekteknikk og fra arbeid i apotek, også som informasjonsfarmasøyt. Hun arbeider ved apotekteknikkutdanningen ved Ås vgs og i apotek. Ingvild Forbord Fiksdal er reseptarfarmasøyt (bachelor i farmasi) med tilleggsutdanning i praktisk pedagogikk. Hun arbeider ved apotekteknikkutdanningen ved Åsane vgs og var leder i læreplangruppen i Kunnskapsløftet for programområdet apotekteknikk. Wenche Haakedal er apotektekniker, har mer enn 30 års yrkeserfaring og er ansatt ved Apotek 1 Arken i Bergen.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788241207174
Publisert
2014
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Vett & viten
Vekt
574 gr
Høyde
270 mm
Bredde
190 mm
Dybde
12 mm
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
187