Gode ferdigheter i kommunikasjon er viktig i møtet med mennesker. Helsearbeideren må kunne kommunisere godt med pasienter, kunder og kolleger. Boka har fokus på begreper som respekt, toleranse og samhandling. Den inneholder også temaer som samarbeid og konflikthåndtering. Personvern og taushetsplikt blir også omtalt
Les mer
Denne boken bevisstgjør hvordan man kan tilpasse kommunikasjon, veiledning og informasjon til hver enkelt kunde og pasient. Den tar også opp hvordan menneskesyn, verdier og etikk påvirker kommunikasjonen, og berører temaer som observasjon, følelser, psykiske reaksjoner, samarbeid og konflikter. Underveis presenteres oppgaver og eksempler som belyser fagstoffet. Boken er en av tre bøker som dekker programfagene for Vg2 helseservicefag. Med litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205373808
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal undervisning
Vekt
592 gr
Høyde
240 mm
Bredde
172 mm
Dybde
14 mm
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
279