Komponering i klasserommet en praktisk metodikk gir en rekke konkrete anvisninger og forslag til hvordan en kan arbeide med komponering i klasserommet. Oppgavetypene er mange og varierte og omfatter komponeringsaktiviteter bl.a. knyttet til: tekster, musikalske former, dans og arbeid på datamaskin. Boka setter komponering som musikkpedagogisk arbeidsområde inn i en læringsteoretisk og skolehistorisk sammenheng. Magne Espeland er redaktør for Musikk i bruk-serien. Han ledet arbeidet med den nye læreplanen i musikk (L-97). Teamet består ellers av Vidar Andersen, Brit Aalberg Husebø og Per Kr. Husebø. Alle arbeider i musikkseksjonen ved Høgskolen i Stord/Haugesund der de gjennom en årrekke har samarbeidet med grunnskolelærere om utviklingsprosjekter og klasseromsforskning. Dette musikkpedagogiske miljøet, som består av faglærere og grunnskolelærere, har bl.a. gjennomført prosjekter som «Musikk i klasselærerutdanningen», «Musikk i bruk-prosjektet» og «Det skapende mennesket og kunstfagene».
Les mer
Boka inneholder en rekke anvisninger og forslag til hvordan lærere kan arbeide med komponering i klasserommet, bl.a knyttet til tekster, musikalske former, dans og arbeid med EDB. Har oppgavekort som kopigrunnlag og litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276742978
Publisert
1996
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
1135 gr
Høyde
230 mm
Bredde
260 mm
Dybde
16 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Spiral
Antall sider
287