Denne boka løfter fram hvorfor og hvordan Kunnskapsløftet må utvikles og fornyes, slik at det kan bidra til å gi alle elever den opplæringen de har krav på. Boka kan på den ene siden brukes til kritiske analyser av Kunnskapsløftet som utdannings- og læreplanreform. På den andre siden kan den brukes normativt til å videreutvikle forslag til forbedringer av reformen. Forfatterne viser til en undersøkelse der skoleeiere har blitt spurt om hvordan implementeringen av Kunnskapsløftet har foregått. Undersøkelsen viser tydelig er det er delte oppfatninger og at ulike prioriteringer har funnet sted. Forfatterne diskuterer på den bakgrunn om skoleeiere er seg bevisst det ansvaret de har for kompetanse innenfor opplæring i skolen. "Her stiller han mange vektige spørsmål som alle som er opptatt av mening og sammenheng i skoleutviklingen i landet vårt, bør få med seg og tenke gjennom. Til oss lærere gir i praksisfeltet gir boka mange innspill til en bredere kunnskap og forståelse av vårt oppdrag." (Marit Rundberg, Bedre skole nr. 3 2011)
Les mer
Denne boken tar for seg hvorfor og hvordan Kunnskapsløftet må utvikles og fornyes, og diskuterer premissene for reformen i lys av dagens kunnskapssamfunn. Boken er skrevet for skoleledere og skoleeiere, men kan også leses av alle som ønsker større innsikt i læreplanimplementering og læreplantenkning generelt og Kunnskapsløftet spesielt. Med litteraturliste.
Les mer
På omslaget: LPS, læreplanstudier

Produktdetaljer

ISBN
9788215016214
Publisert
2010
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
608 gr
Høyde
240 mm
Bredde
174 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
276

Forfatter