Bedre leseresultater står høyt oppe på ønskelisten i norske skoler. Erfaringer fra utlandet viser at den offisielle strategien med økt kontroll og større ytre press bare har begrenset effekt. Virkelig kvalitet i leseopplæringen krever derimot at skolen utvikler seg innenfra. Løsningen kan være å gi språk- og leseveiledere ansvar for å planlegge og koordinere leseopplæringen. Denne boka handler om teorien bak språk- og leseveilederordningen og erfaringer med å implementere ordningen i en kommune. Den viser hvilke grep engasjerte skoleledere og dyktige språk- og leseveiledere tok for å sikre kvalitet i leseopplæringen på alle trinn. Forfatteren sammenfatter og kommenterer resultatene på en måte som andre kommuner kan dra nytte av.
Les mer
Boken presenterer teorien bak språk- og leseveilederordningen, erfaringer med oppstart av språk- og leseveiledning i en norsk kommune, og hvilke grep som ble tatt for å kvalitetsikre leseopplæringen på alle trinn. Forfatteren sammenfatter og kommenterer til slutt resultatene. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202335120
Publisert
2010
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
247 gr
Høyde
240 mm
Bredde
168 mm
Dybde
8 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
119

Forfatter