Hvilken betydning har tilpasset opplæring for elevers læring og utvikling er spørsmålet som reises i denne boka. Spørsmålet belyses først ut fra skolens overordnede intensjoner. Her står skolekultur og teamarbeid sentralt, men også hvordan spesialundervisning, elevsamtaler og elevvurdering kan brukes for å fremme tilpasset opplæring. Bokas andre svar på sitt overordnede spørsmål er knyttet til elevenes læring og utvikling av grunnleggende ferdigheter. Her tas temaer som læringsstrategier, sosial kompetanse, tilpasset opplæring i norsk, matematikk og bruk av IKT opp.
Les mer
Boka ser på hvilken betydning tilpasset opplæring har for elevers læring og utvikling. Den belyser spørsmålet ut fra skolens overordnede intensjoner. Skolekultur og teamarbeid står sentralt, men artiklene ser også på hvordan spesialundervisning, elevsamtaler og elevvurdering kan brukes for å fremme tilpasset opplæring.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205411609
Publisert
2011
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
360 gr
Høyde
219 mm
Bredde
143 mm
Dybde
19 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
232