Læring er et nøkkelbegrep innen utdanningssystemet, men det hersker uenighet om hva læring egentlig er og hvor det finner sted. Boken tar opp ulike perspektiver på læring, i sosialt, kognitivt og sosialt- kognitivt perspektiv. I vår tid er læring et nøkkelbegrep innenfor utdanningssystemet, i arbeidslivet og i samfunnet for øvrig. Samtidig hersker det betydelig uenighet om hva læring egentlig er og hvor læring finner sted. I denne boken blir tre av de viktigste innfallsvinklene til forståelse av læring diskutert. Først blir læring behandlet i et sosialt og kulturelt perspektiv, med vekt på det som skjer mellom mennesker i sosiale fellesskap. Deretter blir et kognitivt perspektiv på læring behandlet, med vekt på det som skjer inne i hodet til det enkelte menneske. Til slutt diskuteres et sosialt-kognitivt perspektiv på læring, med fokus på både enkeltmennesker og deres omgivelser. Til sammen gir boken en bred og oppdatert oversikt over læringsteori og læringsforskning. Den vil være meget aktuell for studenter og lærere innenfor fagområder som pedagogikk og psykologi. I tillegg vil den være av interesse for en videre leserkrets, både innenfor og utenfor utdanningssystemet, som er opptatt av å forstå og tilrettelegge for læring.
Les mer
I denne boken blir de tre viktigste innfallsvinklene til forståelse av læring diskutert. Først bli læring behandlet i et sosialt og kulturelt perspektiv, med vekt på det som skjer mellom mennesker i sosiale fellesskap. Deretter blir et kognitivt perspektiv på læring behandlet, med vekt på det som skjer inne i hodet til det enkelte menneske. Til slutt diskuteres et sosialt-kognitivt perspektiv på læring, med fokus på både enkeltmennesker og deres omgivelser. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202218171
Publisert
2002
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
442 gr
Høyde
239 mm
Bredde
170 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
231

Redaktør