Hvordan barn lærer har alltid vært et sentralt pedagogisk forskningstema. I Læring presenterer nordiske forskere ny kunnskap om barns læring. Artiklene i denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er et bidrag til den pågående utviklingen av ny innsikt i hvordan barn lærer. Forskningen springer ut av forskjellige forskningstradisjoner innenfor samfunnsvitenskap og humaniora. Artiklene har relevans som aktuell forskning for profesjonelt arbeid med barn. Forskerne drøfter blant annet tema som: eventyr og barns erfaringer lek som læringsarena språktilegnelse undring lek utendørs og helhetlig læring syn på læring i barnehage og skoleArtiklene i boka bidrar med ny kunnskap som gir utdypet forståelse for barns læring innenfor institusjonelle rammer. Medforfattere er Sturla Sagberg, Carola Kleemann, Hansjörg Hohr, Knut Løndal, Merete Lund Fasting, Stig Broström og Dion Sommer.
Les mer
I den rykende ferske boka Læring fra Cappelen Damm Akademisk redigert av Maria Øksnes og Einar Sundsdal er professor Dion Sommer intervjuet. Han fyrer av mot utdanningspolitikkens knefall for PISA.

Produktdetaljer

ISBN
9788202473860
Publisert
2016
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
254 gr
Høyde
210 mm
Bredde
150 mm
Dybde
9 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Antall sider
159