Reiselivsproduktet oppstår i møtet mellom mennesker. I samhandlingen mellom mennesker oppfylles forventningene til reiselivsproduktet. Det er dette som er basis for den verdiskapningen markedsføring av reiselivstjenester skal legge til rette for. Et grunnleggende premiss for denne boken er at verdiene blir skapt i møtet mellom kunden og den ansatte i reiselivsbedriften. Boken gir en grunnleggende innføring i markedsføring av tjenester generelt og markedsføring av reiselivstjenester spesielt. Den forener anerkjente metoder fra markedsføringsfaget med moderne metoder basert på nyere forskning. Spesielt vektlegger boken den servicedominerte tenkemåten og hvor viktig reiselivsbedriftens ressurser, både menneskelige og materielle, er internt og eksternt. Boken er rikt illustrert med eksempler fra norsk reiseliv. Kristen Albert Ellingsen er førstelektor i markedsføring og serviceledelsesfag ved UiT - Norges arktiske universitet, Handelshøgskolen i Tromsø. Han er også tilknyttet Markedshøyskolen. Ellingsen har arbeidet spesielt med problemstillinger knyttet til markedsorientering, strategi og service- og kvalitetsledelse med utgangspunkt i reiselivet som empiriområde. Han har bred erfaring fra ulike former for undervisning og opplæringsprogrammer ved flere universitet og høyskoler, samt ledelseserfaring og styreerfaring fra næringslivet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245009262
Publisert
2013
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
874 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
21 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
460