Nyhetsmediene har en spesiell posisjon i samfunnet. De har privilegier for å kunne utøve sin demokratiske rolle, samtidig som regulatoriske begrensninger skal forhindre at de blir for mektige. Som følge av de store endringene i mediemarkedene er også mediepolitikken nå i endring. Medienes privilegier tar en kritisk gjennomgang av norsk mediepolitikk og analyserer i hvilken grad tradisjonelle mediepolitiske virkemidler fortsatt er relevante i en ny medievirkelighet. For å forstå moderne medier er det viktig å forstå de økonomiske mekanismene som ligger til grunn for hvordan mediene handler. Forfatteren argumenterer for at en grunnleggende forståelse for medieøkonomi og strategisk medieledelse er nødvendig for å forstå utviklingen i de fleste medievirksomheter.
Les mer
Boka gir en kritisk gjennomgang av norsk mediepolitikk og ser på i hvilken grad tradisjonelle mediepolitiske virkemidler fortsatt er relevante i en ny medievirkelighet. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788271473471
Publisert
2011
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
IJ-forlaget
Vekt
408 gr
Høyde
240 mm
Bredde
168 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
189

Forfatter