Hvilke mennesker bruker hvilke medier? Hva bruker folk mediene til? Og husker de hva de leser i avisen og hva de så på tv i går? Virker reklamen? Det er spørsmål som interesserer folk som jobber i medie- og reklamebransjen. Blir man påvirket av politisk propaganda? Blir man voldelig av å se voldsfilm? Er det bra at små barn ser på TV? Det er spørsmål som interesserer politikere, kulturkritikere, pedagoger og foreldre. Medieforskningen beskjeftiger seg med begge typer spørsmål. Og har lang tradisjon for å gjøre det. Mediebruk handler om disse spørsmålene og denne forskningstradisjonen, om forholdet mellom mediene og deres publikum og om hvordan medieforskerne har beskrevet det gjennom tidene. Boken gir en generell introduksjon til sentrale teoridannelser på feltet og til de viktigste, eldre så vel som nyere, metoder som anvendes når medieforskerne undersøker folks mediebruk. Barbara Gentikow, professor ved Institutt for informasjon og medievitenskap, Universitetet i Bergen
Les mer
Boka handler om forholdet mellom mediene og deres publikum og om hvordan medieforskerne har beskrevet det gjennom tidene. Den gir en generell introduksjon til sentrale teoridannelser på feltet og til de viktigste metoder som anvendes når medieforskerne undersøker folks mediebruk. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
Ryggtittel: Medievitenskap 3. Tidligere utgitt med tittelen: Medievitenskap : medier og brukere

Produktdetaljer

ISBN
9788245005936
Publisert
2009
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
435 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
11 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
197

Redaktør

Relaterte produkter