Metode og dataanalyse gir en bred innføring i de ulike problemstillingene ledere i bedrifter må ta stilling til. Boken gjennomgår grunnleggende vitenskapsteori, presenterer undersøkelsesopplegg for datainnsamling og viser hvordan man skal analysere innsamlet data ved hjelp av kvalitative og kvantitative metoder. I bokens analytiske del står primærdata i fokus. Gjennom en rekke konkrete eksempler får studentene en praktisk innføring i bruk av det nye analyseverktøyet JMP som nå tas i bruk av stadig flere bedrifter og utdanningsinstitusjoner. Metode og dataanalyse er skrevet spesielt for studenter på økonomisk-administrative fag og markedsføringsstudier og er den første metodeboken på markedet som benytter JMP. Boken er en oppdatert og utvidet versjon av Metode og dataanalyse - med fokus på beslutninger fra 2004.
Les mer
Boka har som formål å gi studenter innsikt i hvordan forskjellige problemstillinger i bedrifter og organisasjoner leder til forskjellige analyseopplegg. Den fokuserer på bredden av de problemstillinger ledere i bedrifter står overfor. Boka fører leseren fra vitenskapsteoretiske metoder via problemstillinger og undersøkelsesopplegg til datainnsamling, analyse og drøfting av resultater. I bokas analytiske del står primærdata i fokus, og leseren får en innføring i analyseverktøyet JMP. Med litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276348644
Publisert
2010
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Høyskoleforl.
Vekt
704 gr
Høyde
240 mm
Bredde
169 mm
Dybde
19 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
366