Metodebok for mediefag er en innføring i sentrale forskningsmetoder i mediefaget. Boka handler om studiet av nye og tradisjonelle medier. Forfatterne tar utgangspunkt i at metodekunnskaper er nødvendige både for å gjennomføre egne forskningsprosjekter og for å forstå og ha et kritisk forhold til funn og teorier som presenteres i den medievitenskapelige litteraturen. Kildekritikk, tekst- og diskursanalyse, kvalitativt intervju og observasjon, spørreskjema og kvantitativ innholdsanalyse er blant metodene som behandles i boka. Forfatterne diskuterer også et utvalg vitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer. I denne fjerde utgaven av boka har sosiale medier fått større plass. Boka er skrevet for studenter i ulike mediefag, og egner seg i tillegg godt for studenter innenfor tilgrensende fagområder som kulturfag, journalistikk, informasjon og markedsføring. Alle forfatterne er ansatt ved Institutt for informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen. Helge Østbye, professor Knut Helland, professor Karl Knapskog, universitetslektor Leif Ove Larsen, professor Hallvard Moe, professor
Les mer
Tidligere utgitt med tittelen: Metodebok for medievitenskap

Produktdetaljer

ISBN
9788245014556
Publisert
2013
Utgave
4. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
619 gr
Høyde
240 mm
Bredde
173 mm
Dybde
19 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
319

Relaterte produkter