Dette er historien om en bransje som ofte blir beskyldt for å opptre historieløst. Den handler om kunst, penger og makt. Men også om begavede og iniativrike mennesker som langt på vei er årsaken til at så mange i dag kan leve ut - og av - sin kreativitet. Det er en skildring av en næring hvor teknologi og innhold vekselvis er medspiller og motpart. Hvor opphavsmann og forlegger er alliert og konkurrent, og hvor musikk er et åndsprodukt og en salgsvare. Musikkforlegger Philip A. Kruse forklarer på en grundig, men enkel og underholdene måte hvordan musikkforleggere skaper inntekter av kunst. Bokens fire hovedkapitler handler om: MUSIKKFORLAGENES HISTORIE - med fokus på den norske bransjen. MUSIKKFORLAGETS VIRKSOMHET - og hvordan starte eget forlag. NORSK MUSIKKFORLEGGERFORENING - faktaopplysninger om foreningen og medlemmer. MUSIKKFORLEGGERENS LEKSIKON - med forklaring på 700 ord og uttrykk
Les mer
Boka gir en innføring i musikkforleggeriets historie, med fokus på den norske bransjen, og dens virksomhet. Den inneholder også fakta om Norsk Musikkforleggerforening og deres medlemmer, ordliste over terminologi i musikkindustrien, i tillegg er den nye musikkforlagsavtalen gjengitt med veiledning. Boka utgis i forbindelse med Norsk Musikkforleggerforenings 75-årsjubileums i 2011. Har register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788299856508
Publisert
2011
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Norsk musikkforleggerforening
Vekt
821 gr
Høyde
231 mm
Bredde
222 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
200

Forfatter