Dette er boken som knuser mytene om at næringslivsjournalistikk er vanskelig og kjedelig! Magne Otterdal viser hvordan den journalistiske metodikken er som skapt for å jobbe frem næringslivssaker, det gjelder bare å utnytte de mange tilgjengelige verktøyene og stille inn den journalistiske spisskompetansen på næringslivsfeltet. Virksomhet, penger, person og problemstilling er nøkkelfaktorer i enhver næringslivssak, og behandles i egne kapitler med eksempler og oppgaver fra «det virkelige liv». Forfatteren gjennomgår også Gasellekonseptet til Dagens Næringsliv, og viser hvordan det blant annet kan brukes til å lage lokalt næringslivsstoff. Næringslivsjournalistikk tar for seg både omfattende undersøkende researchmetoder og dagligdags jobbing med saker.
Les mer
Forfatteren viser at journalistisk metodikk er velegnet til å jobbe frem næringslivssaker. Boka viser både omfattende undersøkende researchmetoder og daglig jobbing med saker. Temaene virksomhet, penger, person og problemstilling blir behandlet i egne kapitler med eksempler og oppgaver fra det virkelige liv. Med ordliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788271473549
Publisert
2012
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
IJ-forlaget
Vekt
280 gr
Høyde
216 mm
Bredde
147 mm
Dybde
11 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
187

Forfatter