Klein viser hvordan merker er til stede over alt, ikke bare i media og på gata, men i økende grad også på skolene. De multinasjonale selskapene hevder at de støtter mangfoldet, men Klein viser hvor enkelt det er for store kjeder å sensurere innholdet i f.eks. videoer. Klein ser også på arbeiderne som holder disse selskapene i gang, men som sjelden får del i suksessen og utbyttet. Hun viser videre hvordan bruken av vikarer og korttidsansatte undergraver mulighetene til å organisere arbeiderne, samtidig som denne typen ansatte ikke får del i de samme godene som de fast ansatte gjør. Boka viser hva den globale økonomien har gitt oss, og beskriver hva som nå blir gjort for å stoppe den. Har register.
Les mer
Katalogisert etter omslaget. På tittelbladet: Ingen rom, ingen valgmuligheter, ingen jobber, ingen logo: med merkevareterroristene i siktet

Produktdetaljer

ISBN
9788249501120
Publisert
2002
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Oktober
Vekt
357 gr
Høyde
197 mm
Bredde
128 mm
Dybde
28 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet

Forfatter