De viktigste faktorene for elevenes læring i skolen er gode skoledager, gode undervisningstimer, gode venner og aller viktigst: gode lærere. For å kunne være god, trenger læreren å ha bred pedagogisk-metodisk kompetanse. I denne boka presenterer forfatteren pedagogisk-metodiske ideer for læreren til bruk i undervisningen. Han behandler temaer som tilpasset opplæring, differensiering, læringsstrategier, pedagogiske prinsipper og strategier, arbeidsmåter, opplæringsformer, fremgangsmåter i undervisningen, lesing av læreboktekster og vurderingsarbeid. Dette er den andre boka om «pedagogikkens hvordan» der Kamil Øzerk tar til orde for å heve statusen til de pedagogiske metodene. Læreren trenger et stort repertoar å spille på for å bli en god lærer, og bøkene kan bidra til å utvikle den profesjonelle yrkesutøvelsen. Denne boka er nyttig for lærere, PP-rådgivere, skoleledere, pedagogikkstudenter og studenter ved lærerutdanningene.
Les mer
Boka presenterer pedagogisk-metodiske ideer for læreren til bruk i undervisning. Den tar opp bl.a. tilpasset opplæring, differensiering, læringsstrategier, pedagogiske prinsipper, arbeidsmåter, opplæringsformer, lesing av læreboktekster og vurderingsarbeid. Boka er bl.a. beregnet på lærere, PP-rådgivere, skoleledere og studenter ved lærerutdanningene.
Les mer
«Dette andre bindet er en original bok - på to måter. For det første behandler den noen emner som en sjelden finner i en bok med så bredt sikte som denne. [...] For det andre er boka original fordi den foretar en overraskende, ny og spennende behandling av kjente pedagogiske tema.» Hallvard Håstein, Bedre Skole 3/2012
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202344757
Publisert
2011
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
412 gr
Høyde
241 mm
Bredde
170 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
214

Forfatter