Hvordan kan vi legge forholdene til rette for at elevene lærer og utvikler seg kunnskapsmessig, ferdighetsmessig, sosialt og følelsesmessig? Dette sentrale spørsmålet stiller Kamil Øzerk i denne og to andre bøker om «pedagogikkens hvordan». Denne første boka handler om lærerrollen i en læringsorientert skole. En rekke offentlige dokumenter og faglige publikasjoner har den senere tiden fokusert på lærernes utdanning og på lærerollen. Forfatteren drøfter opplæringsteoretiske, pedagogisk- metodiske og læreplanteoretiske ideer og argumenter for å styrke lærernes pedagogiske kompetanse. Gode lærere er den enkeltfaktoren i skolen som betyr mest for elevenes læringsutbytte. Lærernes læring og metodekompetanse gir store utslag i elevenes læringsutbytte og skolenes resultatforbedring.
Les mer
Denne boken handler om lærerrollen i en læringsorientert skole. Den drøfter opplæringsteoretiske, pedagogiskmetodiske og læreplanteoretiske ideer og argumenter for å styrke lærernes pedagogiske kompetanse. Med litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202335038
Publisert
2010
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
301 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
150

Forfatter