Det skrives og menes mye om PR-bransjen. I denne boken har vi tatt sikte på å belyse PR-faget fra nye vinkler og ståsteder, noe vi håper skal bidra til å gi ny innsikt utover det du kan lese i en vanlig introduksjonsbok. I Perspektiver på PR er det ikke strategi, taktikk eller teknikk som diskuteres, men overordnede prinsipper, verdier og holdninger. Av den grunn har bokens redaktør, Trond Albert Skjelbred, invitert med kapasiteter innen filosofi, teologi, ledelse, juss, forskning, psykologi og rådgivning. De ulike bidragsyternes historier knyttes til det du som student, fagperson eller leder kan tenkes å ha lært i mer teoretiske bøker om PR. Disse menneskene er Arne Pran, Per Høiby, Magne Utle, Per Arne Dahl, Kathleen Offman Mathisen, Therese E. Sverdrup, Geir Lippestad, Alexander W. Cappelen, Espen Gamlund, Einar Øverenget og Kjetil Smørås. Forordet er ved Peggy Simcic Brønn. Boken er skrevet for studenter på høyskoler og universiteter samt for ledere i næringslivet og praktikere i PR-faget. Boken er ikke ment som et forsvarsskrift for PR-bransjen, men som et innlegg for refleksjon og debatt. Den egner seg derfor godt som både obligatorisk og anbefalt litteratur på kurs i PR, samt som refleksjons- og fordypningslitteratur for næringslivets aktører. Trond Albert Skjelbred er medeier og partner i kommunikasjonsbyrået NOR PR. Han har vært rådgiver i Geelmuyden Kiese og PwC og har tidligere medforfattet bøkene Idar Vollvik om PR og Hvordan lykkes som konsulent? For sistnevnte bok fikk han Konsulentprisen 2014.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245020786
Publisert
2016
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
392 gr
Høyde
210 mm
Bredde
142 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Antall sider
212