Denne dokumentarboken forteller den spennende og dramatiske historien om kommersiell riksdekkende radio i Norge. Gjennom grundig journalistisk gravearbeid og med hjelp av et hundretalls kilder, avdekker forfatterne hvordan naive politikere, dyktige strateger, kyniske redaktører og folkelige programledere -- samt noen solide porsjoner med flaks -- gjorde P4 til en pengemaskin for sine eiere. Derfor sto også mye på spill da konsesjonen skulle deles ut på ny i 2002, ti år etter første sending. Radiokrigen er beretningen om hvorfor P4 ble en suksess og hvorfor Kanal 24 aldri ble det, fortalt og forklart innenfor rammene av den historiske symbiosen mellom media, politikk og næringsliv i Norge. "Boken er en grell avsløring av korrupsjon på norsk." - Stavanger Aftenblad. "Forfatterne har gått grundig til verks. Historien er levende fortalt, og imponerende presist og detaljert." - Trøndeavisa
Les mer
Boken forteller historien om kommersiell riksdekkende radio i Norge. Dette er en beretning om hvorfor P4 ble en suksess og hvorfor Kanal 24 ikke ble det, fortalt og forklart innenfor rammene av den historiske symbiosen mellom media, politikk og næringsliv. Har register.
Les mer
Sidetall hentet fra første trykte utgave
«Boken er en grell avsløring av korrupsjon på norsk, svensk råkjør, sosialdemokratisk kameraderi, mediepolitikk i dunkle bakrom og påstander om regelrett fusk (...) Basert på over 120 kilder har Bergestuen og Eckblad på en overbevisende måte vist hvordan den norske radiokrigen endte med mediepolitikernes totale kapitulasjon.» Stavanger Aftenblad
Les mer

Produktdetaljer

Publisert
2012
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Font
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok