I denne boka bidrar forskere og lærere til å fornye undervisningen i grunnskolens religions- og livssynsfag. Her møter leseren ideer til undervisningsopplegg, nyere religionspedagogisk teori, erfaringer fra klasserommet og refleksjoner over religionsfagets vesen og mangfoldighet. Inspirasjonen har forfatterne hentet fra teoretiske idealer om den gode undervisning, fra produktive feilgrep og gode samtaler. Erfaringsbasert forskning på egen virksomhet i skolen får nå økende oppmerksomhet, og er også nevnt som læringsmål i planen for RLE-faget i lærerutdanningen. Boka er engasjerende skrevet og full av gode eksempler, gjenkjennelige situasjoner og tankevekkende diskusjoner. Hvert kapittel er ledsaget av en fagdidaktisk refleksjon. Denne boka vil være et nyttig arbeidsredskap for alle som studerer og som underviser i RLE.
Les mer
Denne boken tar sikte på å fornye undervisningen i grunnskolens religions- og livssynsfag. Den inneholder ideer til undervisningsopplegg, nyere religionspedagogisk teori, erfaringer fra klasserommet og refleksjoner over religionsfagets mangfoldighet. Med litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215017631
Publisert
2010
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
348 gr
Høyde
240 mm
Bredde
167 mm
Dybde
11 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
157

Redaktør