Denne boka tar for seg hvordan relasjonen mellom lærer og elev blir til. Forfatteren viser også hvordan læreren kan bruke retorikkens tre overtalelsesmidler: ethos, pathos og logos for å fremstå som troverdig og for å gjøre undervisningen god. Boka bygger på intervjuer av elever og observasjon av dyktige lærere, noe som gjør boka både praksisnær og instruktiv. «I Trøhaugens arbeid har min undervisning blitt systematisk vurdert, og funnene samsvarer godt med min følelse av hva som fungerer. Jeg opplever analysene som meget praksisnære og relevante. De sier noe vesentlig om hva som skal til for å lykkes som lærer. [...] Retorikken sier dessuten noe mer generelt og allmenngyldig om hva som skal til for å lykkes, og har dermed en tolkning av hva det vil si å være menneske. Vi lærere er jo også mennesker, vi tør ikke bare alltid å innrømme det». ("Fredrik", observert lærer)
Les mer
I denne boka viser forfatteren blant annet hvordan læreren kan bruke retorikkens tre overtalelsesmidler: ethos, pathos og logos for å fremstå som troverdig og for å gjøre undervisningen god. Boka bygger på intervjuer av elever og observasjoner av lærere. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205411593
Publisert
2011
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
233 gr
Høyde
218 mm
Bredde
145 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
144