Boka handler om barn som trenger spesielt tilrettelagt undervisning i grunnskolen. Den ser på innholdet i integrerings- og inkluderingsideologien slik den er kommet til uttrykk i en spesialpedagogisk sammenheng. Boka viser hvordan denne ideologien har utviklet seg gjennom senere tids skolehistorie og presenterer ei drøfting av inkludering i et internasjonalt perspektiv. Den presenterer også inkludering i forskning og praksis og drøfter spesialpedagogiske prinsipper for bedring av barns selvbilde. Boka henvender seg til studenter i pedagogisk og spesialpedagogisk utdanning, og ellers til fagfolk som er interessert i skole- og opplæringsspørsmål.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205352995
Publisert
2006
Utgave
4. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
196 gr
Høyde
220 mm
Bredde
139 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
121

Forfatter