Politikken er blitt salgsobjekt. Ideer og visjoner markedsføres på linje med sjokolade og nye bilmodeller, skriver Christian Borch. Med Europa som arbeidsfelt i tretti år, har han observert en stille transformasjon av holdninger og verdier. I denne boken viser han hvordan neokapitalismen nå har fortrengt den sosiale samvittighet, og hvordan markedets lover har tatt styring over politikkens premisser.
Les mer
Boken beskriver markedsmekanismenes inntog i politikken og i media. Forfatteren mener at politikken er blitt salgsobjekt og at ideer og visjoner markedsføres på linje med sjokolade og nye bilmodeller. Gjennom refleksjoner, analyser og historier viser forfatteren hvordan neokapitalismen nå har fortrengt den sosiale samvittighet, og hvordan markedets lover har tatt styring over politikkens premisser.
Les mer
"Borch har ein drivande god og tidvis harmdirrande penn, og med ein snert i polemikken og spissformuleringane som ikkje er dagleg kost. Han er også ein solid verdikonservativ i ordets beste meining."

Produktdetaljer

ISBN
9788202307967
Publisert
2009
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm
Serie
Det moderne Europa
Vekt
390 gr
Høyde
212 mm
Bredde
140 mm
Dybde
25 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
271

Forfatter