Denne boka trekker på et stort kunnskapstilfang fra forskning og faglitteratur, om elevenes læring, og hvordan lærere enkeltvis og i fellesskap kan bidra til utviklingen av framgangsrike skoler. Praksis formes innenfra av elever og lærere, og et utvidet læringsbegrep understreker betydningen av faglig så vel som sosial og personlig læring. Elevene trenger meningsfylte læringsoppgaver, gode sosiale relasjoner og lærere som mestrer prinsippene for klasseledelse og god undervisning. For lærerne er kanskje den største utfordringen å mestre mangfoldet av elever gjennom differensiert undervisning og et inkluderende læringsmiljø. Det er lærerne og elevene sammen som bestemmer innhold og tempo i skolenes utviklingsarbeid. Blant nye innslag i vår tids læringslandskap inngår et nytt læreplanverk, sosial og emosjonell læring, digitalisering og psykisk helsefremmende arbeid. Dette er temaer som denne boka tar opp. Boka henvender seg til lærere, lærerstudenter og andre som er opptatt av praksisnære skolespørsmål og gir en bred oversikt over aktuelle utfordringer og framtidige løsninger i skolen.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205535909
Publisert
2020
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Vekt
417 gr
Høyde
219 mm
Bredde
156 mm
Dybde
16 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
249

Forfatter