Hvordan kan undervisning på best mulig måte støtte faglige læreprosesser? Denne boka handler om forholdet mellom undervisning og læring. Skolens undervisning danner unike møtepunkter for historiske, kulturelle og individuelle læreprosesser, der dyktige, kunnskapsrike og tydelige lærere er de viktigste aktørene. Noen av dem vil du møte i denne boka. Forfatteren presenterer teoretiske modeller fra en sosiohistorisk og dialogisk tradisjon i tett sammenheng med praktiske eksempler og problemstillinger. Et gjennomgående argument er at læreprosesser stimuleres når elevene engasjeres og gjøres kjent med motsetningsforhold og viktige diskusjoner som har brakt de ulike fagområdene fremover. Bokas perspektiv danner et godt utgangspunkt for refleksjoner om læring, kunnskap og undervisning. Den kan også inspirere til utviklingsarbeid og nytenkning i skolens praksiser. Skolens undervisning - der læreprosesser møtes passer for lærerstudenter i siste del av profesjonsutdanningen eller på masternivå, men også for andre som er opptatt av sentrale pedagogiske spørsmål.
Les mer
Boka handler om forholdet mellom undervisning og læring, og hvordan undervisning kan støtte faglige læreprosesser på best mulig måte. Forfatteren presenterer teoretiske modeller fra en dialogisk og sosiohistorisk tradisjon sett i sammenheng med praktiske eksempler og problemstillinger. Boka egner seg for lærerstudenter i siste del av profesjonsutdanningen eller på masternivå, og andre med interesse for sentrale pedagogiske spørsmål. Har litteraturliste og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202322403
Publisert
2011
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
348 gr
Høyde
210 mm
Bredde
148 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
233

Forfatter