Spesialundervisning i skolen byr på mange utfordringer. Med denne boka er man bedre rustet til å forstå og møte dem. Gjennom teoretiske perspektiver og konkrete eksempler ønsker forfatterne å legge grunnen for en spesialundervisning som tar enkeltelevens rett til god undervisning på alvor. De belyser spesialundervisningen ved å drøfte en rekke sentrale emner, blant annet sosiale og faglige problemer, holdinger og handlinger, spesialpedagogiske intervensjoner og likeverdig opplæring. Boka gir både teoretiske og praktiske holdepunkter for å drive god spesialundervisning. Boka henvender seg til studenter, lærere og rådgivere i skoleverk og pedagogisk-psykologisk tjeneste, men også til andre som har med spesialundervisning å gjøre i utdanning eller praksisvirksomhet. Dordy Wilson er førsteamanuensis ved Høgskolen i Hedmark. Rune Sarromaa Hausstätter er professor ved Høgskolen i Lillehammer. Branca Lie er førsteamanuensis ved Høgskolen i Lillehammer.
Les mer
Gjennom teori og eksempler viser forfatterne hvordan man tar enkeltelevens rett til god undervisning på alvor ved bruk av spesialundervisning. De tar bl.a. opp sosiale og faglige problemer, holdninger og handlinger, spesialpedagogiske intervensjoner og likeverdig opplæring. Boka er beregnet på bl.a. lærere, rådgivere og studenter. Har register og litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245008715
Publisert
2010
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
328 gr
Høyde
240 mm
Bredde
171 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
166