Du trener knallhardt på høstmørke skogstier. Du legger utallige mil bak deg på sykkelsetet. Du har sikkert også svettet deg gjennom de fleste skiløypene i marka. For neste mål er Birken, Den Store Styrkeprøven eller New York-maraton. Du føler deg godt forberedt. Men hva med det du spiser - har du tenkt på det? Resultatene dine - både på trening og i konkurranser - kan forbedres betraktelig hvis du lærer deg noen gode matvaner. Det handler om mat før, under og etter trening og konkurranser, men det handler like mye om hverdagsmaten. Og det handler om karbohydrater. Mye karbohydrater. I denne boka vil du lære hva, hvordan og hvor mye du bør spise før og etter trening. Vi vil vise deg hva konkurransekostholdet ditt bør inneholde for å sikre kroppen nok energi helt fram til målstreken. Vi vil inspirere deg til å bytte ut brødskivene med mer spennende - men like nyttig - mat. Du vil få se hvordan du kan lagekjempegode middager, fristende sportsdrikker og effektiv karbosnacks. Vi vil vise deg nye måter å tenke salat og nøtter på. Du vil få en ny opplevelse av havregrøt. Kort sagt: DU VIL LÆRE Å LAGE ENKEL OG DELIKAT MAT SOM GIR DEG ALL DEN ENERGIEN DU TRENGER FOR Å PRESTERE PÅ TOPP.
Les mer
Dette er ei bok om kosthold for de som trener mye. Forfatterne tar for seg mat før, under og etter trening, men også hverdagsmat. Med egne kapittel om ernæring, kostholds- og væskeråd med tanke på trening og konkurranse, og spesifikke råd for de som løper, sykler og går langrenn. Har litteraturliste og register.
Les mer
Feil ISBN i kolofonen: 978-82-8071-255-4

Produktdetaljer

ISBN
9788280712608
Publisert
2012
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Dinamo Forlag
Vekt
880 gr
Høyde
240 mm
Bredde
240 mm
Dybde
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
223