Boka gir forklaring på en del viktige begreper knyttet til en utforskende matematikkundervisning og en begrunnelse for hvorfor det er viktig å jobbe slik. I tillegg er sju undervisningsopplegg inkludert, som kan bidra til en mer spørrende holdning i matematikkundervisningen. Målgruppen er grunnskolelærerutdanningen 5-10 og lærere på ungdomstrinnet.
Les mer
«Ny bok presenterer utprøvde undervisningsopplegg der hovedvekten legges på forståelse fremfor regelpugging. [...] Et hovedpoeng er å få elevene til å stille opp hypoteser, som så skal testes. Dette vil gjøre at elevene ikke blir så engstelige for å gjøre feil, og ikke blir så opptatt av det ene riktige svaret (kanskje er det flere). Anbefales!» Les omtale av boka i Utdanning Geir Martinussen, Utdanning, 23. mai, 2014
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202445157
Publisert
2014
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
236 gr
Høyde
240 mm
Bredde
171 mm
Dybde
9 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
115

Forfatter