I 2004 publiserte Stephen L. Vargo og Robert F. Lusch en banebrytende artikkel om hvordan verdiskapning bør forstås gjennom en «tjenestedominant (TD) logikk». Der beskriver de en overgang fra et varefokusert og bedriftsorientert syn til et tjenestefokusert og kundeorientert perspektiv. I denne etterlengtede boken presenterer forfatterne en grundig redegjørelse for prinsipper og anvendelse av TD-logikken. De beskriver et tydelig alternativ til det dominerende synet på den planstyrte, produksjonsorienterte og profittmaksimerende bedriften, gjennom å stille opp et solid rammeverk for organisasjonen basert på ti grunnleggende prinsipper. For bedrifter og organisasjoner har TD-logikken en betydning langt utover det rent markedsføringsmessige, og er uavhengig av bransje. Tjenestedominant logikk gir leseren en forståelse av hvorfor bytte av tjenester er den grunnleggende mekanismen i alle sosiale og økonomiske transaksjoner. Den er skrevet i en lett tilgjengelig stil og vil appellere til studenter, forskere og bedriftsledere. Tjenestedominant logikk er en oversettelse av Service-Dominant Logic (Cambridge University Press, 2014). Den norske utgaven har et forord skrevet av Bård Tronvoll, professor i markedsføring ved Høgskolen i Hedmark og Centrum för tjänsteforsking/Karlstads universitet.
Les mer
Forord av Bård Tronvoll

Produktdetaljer

ISBN
9788202436469
Publisert
2014
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
497 gr
Høyde
240 mm
Bredde
172 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
252

Oversetter