Det nye begrepet «transspråking» har potensial til å endre vår forståelse av språkbrukere og påvirke samfunnets strukturer rundt språklæring. Denne boken presenterer tankegangen bak begrepet og hvordan det skiller seg fra tidligere teorier og modeller for språklæring og flerspråklighetsutvikling. Forfatterne viser også hvordan transspråking kan brukes i opplæring, sett fra elevers og læreres perspektiv. Boken er høyaktuell for alle som er opptatt av hvordan mennesker bruker og lærer flere språk, for eksempel lærere, studenter og forskere innen norsk som andrespråk eller fremmedspråk. «Dette er obligatorisk lesning for alle som er interessert i en nyskapende sosial og psykologisk tilnærming til studier av språket i bruk og læring.» Elizabeth Lanza, MultiLing - Senter for flerspråklighet ved Universitetet i Oslo.
Les mer
Forord av Joke Dewilde

Produktdetaljer

ISBN
9788202610579
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
330 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
169