Produktdetaljer
ISBN13
9788276746709
Publisert
2000
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
250
Vekt
378 gr
Høyde
240 mm
Bredde
150 mm
Dybde
15 mm
Redaktør
Denne boken handler om trender og moter. Ikke trender og moter i forhold til klær, interiør, musikk eller kunst, men på feltet produksjon, organisasjon og ledelse. Bedrifter opplever i stadig økende grad krav om å være "først med det siste". På 1980-tallet skulle man innføre kvalitetssystemer, så måtte varelageret reduseres, så kom økonomisystemet i fokus, deretter spørsmålet om man hadde en "lærende" bedriftskultur, og så skulle alt prosessorienteres. Dette motehysteriet skaper et marked. Hvem kan hjelpe bedriften med å finne riktig kolleksjon, velge riktige klær, tilpasse garderoben underveis? Konsulenter har lenge levd i et vekstmarked. Noen lager nye moter. Designerne og motekongene - næringslivets motstykke til Armani, Gucci og Calvin Klein - er professorer og konsulenter lokalisert omkring Boston på USAs østkyst. På samme måte som Paris og Milano er sentrale byer når man skal studere nye kleskolleksjoner, er Boston stedet for å studere nye ledelseskolleksjoner. Denne boken gir en grundig gjennomgang av motene på 1980- og 90-tallet, den viser hva som kreves for å bli en bestselger, og hvilke drivkrefter som fungerer i dette markedet. Samtidig gjøres flere analyser av hva som skjer når norske bedrifter innfører trendene. Bokens mål er å gi leseren en oversikt, en kritisk distanse og et begrepsapparat til å navigere i jungelen av stadig nye trender. Monica Rolfsen er sivilingeniør og ph.d. fra Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse ved NTNU. Hun jobber som professor og instituttleder ved samme institutt og var prosjektleder for forskningsprosjektet Lean Operations.
Les mer
Boken handler om trender og moter innen feltet produksjon, organisasjon og ledelse. Den gir en grundig gjennomgang av motene på 1980- og 90-tallet, viser hva som kreves for å bli en bestselger og hvilke drivkrefter som fungerer i dette markedet. Samtidig gjøres flere analyser av hva som skjer når norske bedrifter innfører trendene. Bokens mål er å gi leseren en oversikt, en kritisk distanse og et begrepsapparat til å navigere i jungelen av stadig nye trender. Har litteraturlister.
Les mer
399,-
351,-
På lager, sendes nå
Produktdetaljer
ISBN13
9788276746709
Publisert
2000
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
250
Vekt
378 gr
Høyde
240 mm
Bredde
150 mm
Dybde
15 mm
Redaktør
Relaterte produkter
169,-
148,-
439,-
384,-
298,-
262,-
Lydfil /
2007
/ Bokmål
149,-