Med denne boka ønsker forfatterne å inspirere til å utforske praksis i lys av teori. Boka presenterer episoder fra barnehagepraksis som analyseres ut fra teori om lek, samspill og læring. Selv utfordres du til å koble det du har lest til egen praksis. Boka drøfter videre hvordan vi kan forstå barnehagens rolle i dagens kunnskapssamfunn og dagens utdanningskontekst. Det presenteres teorier om ledelse og organisasjonslæring som kan bidra til å belyse dimensjoner ved læringsprosesser i personalet. Selv om boka primært er skrevet med tanke på kompetanseutvikling for ansatte i barnehager, vil den med sin praksisnære og teoretiske fremstilling også være relevant for studenter og ansatte i utdanning og etterutdanning. Forlaget har utarbeidet videoressurser som kan benyttes til videre analyse. Det er mulig å bestille en studentlisens og en barnehagelisens. Se også egen temaside for alle bøkene i serien.
Les mer
Forfatterne ønsker med denne boka å utforske praksis i lys av teori. De presenterer episoder fra barnehagepraksis som analyseres ut fra teori om lek, samspill og læring. Boka drøfter også hvordan vi kan forstå barnehagens rolle i dagens kunnskapssamfunn og dagens utdanningskontekst. Videre presenteres teorier om ledelse og organisasjonslæring. Boka er primært skrevet for ansatte i barnehager, men kan også være relevant for studenter og ansatte i utdanning og etterutdanning. Har litteraturliste.
Les mer
«Den har som formål å vise hvordan man kan utforske et helt praksisfelt, og hvordan teori og analyser kan være til hjelp i det praktiske arbeide. Det er vågalt, det er krevende, spennende og flott gjort. [...] Samlet sett er dette blitt en imponerende bok.»
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202322250
Publisert
2010
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
408 gr
Høyde
240 mm
Bredde
172 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
191

Illustratør