Denne boken handler om hvordan man kan unngå at foreldresamtaler oppleves som vanskelige, og spesielt om den samtalen som profesjonelle må ta med foreldre når det har oppstått bekymring for barnet. Sentrale tema i boken er: hvordan sikre et godt samarbeid med foreldre før problemer oppstår observasjon som grunnlag faser i foreldresamtalen og hva den profesjonelle bør gjøre konkrete eksempler på gode og mindre gode samtaler strategier som kan tas i bruk for å fremme gode samtaler Boken retter seg i hovedsak mot ansatte i barnehager og skoler, men vil også være aktuell for andre som jobber med barn, for eksempel i barnevern, PPT eller BUP.
Les mer
Denne boken handler om hvordan man kan unngå at foreldresamtaler oppleves som vanskelige. Den handler spesielt om den samtalen som profesjonelle må ta med foreldre når det har oppstått en bekymring for barnet. Sentrale tema i boken er hvordan sikre et godt samarbeid før problemene oppstår, observasjon som grunnlag, faser i foreldresamtalen, samt konkrete eksempler på gode og mindre gode samtaler. De ulike temaene belyses med forslag til øvinger som kan benyttes i kollegagrupper. Boken retter seg i hovedsak til ansatte i barnehager og skoler, men kan også være aktuell for andre som jobber med barn.
Les mer
«En svært kort sammenfatning av Drugli og Onsøiens bok kan være at den får oss til å se både foreldrene og oss selv i et slags fugleperspektiv. Det bidrar til at vi kan se både helheten og detaljene i det som er utfordringen.»
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202293109
Publisert
2010
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
295 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
149