Hva er vurdering? Hvordan kan vurdering integreres i undervisningen i tråd med Kunnskapsløftet? Hvorfor er elevmedvirkning nødvendig for at arbeidet skal resultere i økt læringsutbytte? Hvordan kan elevvurdering resultere i bedre tilpasset opplæring? Hvordan kan god elevvurdering føre til større motivasjon for videre innsats? Undervisning kan gjøres spennende ved å integrere elevvurdering i undervisningen. Metodene bygger på forskning om hvordan barn lærer. Elevvurdering kan brukes som en didaktisk nøkkelfaktor i undervisningen og føre til at tilpasset opplæring gjennomføres i større grad, og med bedre læringsutbytte. Vurdering for læring kan brukes i arbeidet med planlegging og gjennomføring av forskjellige vurderingsformer, slik som mappevurdering, vurderingsdialoger, loggføring, alternative prøveformer og skriftlig og muntlig vurdering.
Les mer
Boka handler om hvordan undervisningen kan gjøres mer motiverende ved å integrere elevvurdering. I bokas første del presenteres vurderingsprinsipper og teorier, mens del to ser på dokumentasjonen for vurdering, og her er praksis i fokus. I slutten av hver del får leseren et sammendrag, og underveis i teksten er det lagt inn forslag til spørsmål for videre refleksjon og gruppearbeid. Boka passer for lærere og lærerstudenter. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276341935
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Høyskoleforl.
Vekt
272 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
8 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
136